Objektum létrehozása egy kosárban prototípus alapján

Első  Előző  Következő

Gyakran előfordul, hogy egy létrehozandó objektum attribútumai apró kivételtől eltekintve megegyeznek egy meglévő objektum attribútumaival. Ilyenkor célszerű az objektumot egyszerűen lemásolni. Tulajdonképpen új objektumot hozunk létre egy prototípus alapján.

 

 

1.Jelenítse meg az objektum osztály objektumait. - Ezt megteheti például úgy, hogy a kosárban kettőt kattint az objektum osztály ikonjára (Ha benn van a kosárban).
2.Válassza ki az objektumot.
3.Nyomja le a klaviatúrán a "Shift" billentyűt és tartsa lenyomva (végig a művelet alatt).
4.Fogja meg az egérrel a kiválasztott objektumot, és vigye a megfelel kosár ikonja fölé.
5.Ejtse el; erre létrejön egy új objektum, amely ugyanazon osztályba tartozik, mint a prototípus objektum és attribútumaiban pontosan azonos vele. Létrejön egy elérési pont (ikon) a cél kosárban. Az elérési pontnak tetszőleges szerepnevet adhat - nincs semmilyen hatása a létrejött objektumra.
6.Az attribútum űrlap behívásával ("jellemzők feliratú nyomógomb a menüszalagon) módosíthatja az új objektum jellemzőit.

 

Végrehajtható az objektum létrehozás prototípus alapján művelete úgy is, hogy a prototípus objektum magában a kosárban van.

 

 

1.Válassza ki a kosárban a prototípus objektumot.
2.Nyomja le a klaviatúrán a "Shift" billentyűt és tartsa lenyomva (végig a művelet alatt).
3.Fogja meg az egérrel a kiválasztott objektumot, és vigye a megfelel kosár ikonja fölé.
4.Ejtse el; erre létrejön egy új objektum, amely ugyanazon osztályba tartozik, mint a prototípus objektum és attribútumaiban pontosan azonos vele. Létrejön egy elérési pont (ikon) a cél kosárban. Az elérési pontnak tetszőleges szerepnevet adhat - nincs semmilyen hatása a létrejött objektumra.
5.Az attribútum űrlap behívásával ("jellemzők feliratú nyomógomb a menüszalagon) módosíthatja az új objektum jellemzőit.